YENI Raki 0,50 ltr. 45% |
|
Producent Mey Land van herkomst Turkije |
|
Over dit product
's Werelds meest geproduceerde en populaire rakı, waarbij zorgvuldig geselecteerde verse én gedroogde druiven uit Turkije worden gedistilleerd, waarna het zijn perfectie bereikt bij het toevoegen van anijszaad van hoge kwaliteit aan de tweede distillatie. Voordat het wordt gebotteld, rijpt Yeni Rakı nog enige weken in eikenhouten vaten. Yeni Rakı staat voor de unieke cultuur van het drinken van rakı in Turkije en wordt altijd gedronken in goed gezelschap en met heerlijke Mezzes (kleine Turkse hapjes) erbij, zoals feta, Cacik (Turkse yoghurt-komkommer spread) of Baba Ganoush. Perfect Serve: Food Pairing: |
|
Mey company is onder andere de producent van Yeni Raki en Tekirdağ Rakişi, twee van de meest toonaangevende raki merken ter wereld. Yeni Raki is zelfs de nummer 1 anijsdrank van de wereld! Mey Icki is opgericht in Februari 2004 en hedendaags de leidende en toonaangevende spirits producent en distributeur van Turkije. Mey Icki staat vooral bekend door het produceren van raki (spreek uit als: rakke) van zeer hoge kwaliteit. Het produceren van raki heeft in het verleden veel moeilijkheden gekend. Tijdens de meest gewelddadige periode van de onafhankelijkheidsoorlog van Turkije in 1920 werd het produceren en consumeren van sterke drank verboden per wet. In 1926 werd dit verbod weer afgeschaft en werd de alcoholmarkt door de overheid georganiseerd. Dit betekende onder andere dat alle particuliere raki producenten verplicht hen suma (het product van de eerste distillatie) van de staat moesten kopen, een institutie genaamd Tekel. Op deze manier wilde de overheid de grote illegale productie van sterke drank tot een halt roepen. Uiteindelijk kwam er in 2001 een eind aan de 60 jaar durende monopolie van Tekel en werd de markt heropend voor particuliere fabrikanten. Na de privatisering van Tekel’s alcoholische component, werd dit gekocht door Mey. Mey Icki brengt raki van het verleden naar het hier en nu, waarbij ze uiteraard de traditionele manier van productie en consumptie in acht houden. Ze begrijpen dat succes niet alleen maar afhankelijk is van marketing, sales en financiële data. Traditie en Social Responsibility staan hoog in het vaandel en in samenwerking met overheidsinstanties en andere organisaties proberen ze veranderingen teweeg te brengen in de houding en gedrag om problemen, welke gecreëerd kunnen worden door overmatig alcohol gebruik, te verminderen. |