Door naar content

Merkenbouwer

Sinds de succesvolle introductie van Kleiner Feigling (1995), houden wij ons op pionierende wijze bezig met het vercommercialiseren van merken op exclusieve basis voor de Nederlandse markt. Daarbij zoeken wij naar kwalitatief onderscheidende producten. Daarmee kunnen onze afnemers het verschil maken en zich anders profileren dan de concurrentie.

Voor de horecaondernemer, slijterij of speciaalzaak is het werken met producten met onderscheidend vermogen van groot belang. Want ons inziens zijn het de artikelen en de service, die je horecazaak of slijterij anders maken dan je concurrent. Doorslaggevend daarbij is het verhaal achter het product én de kwaliteit.

Waar de ‘big global brands’ vooral het merk proberen te koppelen aan een ‘lifestyle’, geloven wij in vakmanschap, pure verhalen en toegevoegde waarde. Wij focussen ons op merken met een ‘heritage’, oftewel merken die u bijna kan voelen, distilleerderijen en wijnhuizen die u kunt bezoeken. Bovenal focussen wij ons op merken waarbij de kwaliteit buiten kijf staat. Daarbij trachten wij de service te verlenen, die aansluit bij deze merken middels proeverijen en educatie. 

Ask away!

Wilt u meer informatie of heeft u een vraag?

Neem gerust contact op met ons.
Onze medewerkers staan klaar voor u.

Cape Blends uit Zuid-Afrika scoren uitstekend in Perswijn

Ronald de Groot en Lars Daniëls proefden voor Perswijn #6 een aantal rode blends uit Zuid-Afrika. Daarbij werden de wijnen van Alvi's Drift, Tanagra en Mooiplaas uitstekend beoordeeld. Het proefpanel over de Zuid-Afrikaanse Cape Blend; "In een goede blend vullen de verschillende druiven elkaar goed aan."
Lees het hele bericht

57 medailles op ISC 2020 voor eigen import merken DMD

Tijdens de International Spirit Challenge ontvingen de eigen importmerken van De Monnik Dranken maar liefst 57 medailles. De ISC wordt gezien als meest prestigieuze en invloedrijkste competitie voor sterke dranken ter wereld.
Lees het hele bericht

Bijzondere omstandigheden voor een succesvolle eerste Drankenbeurz

Op zondag 13 en maandag 14 september jongstleden, vond in de Evenementenhal in Gorinchem de eerste editie van De Drankenbeurz plaats.
Lees het hele bericht

Beste bartenders ter wereld waarderen import merken De Monnik Dranken

Drinks International onderzoekt jaarlijks welke merken het meest trendy zijn in de internationale bartender scene. Het onderzoek is gehouden onder bareigenaren, hoofd bartenders en barmanagers van de 109 meest exclusieve high-end bars ter wereld. Het rapport geniet dan ook een uitstekende reputatie in de drankenindustrie.
Lees het hele bericht

Horecava 2020, een goed begin van het jaar voor De Monnik Dranken!

AMSTERDAM – 13 t/m 16 januari 2020 Maandag 13 t/m donderdag 16 januari 2020 vond de 64ste editie van de Horecava -de grootste en meest toonaangevende horecavakbeurs van Nederland- plaats. Voor De Monnik Dranken was het de 27e editie en vanzelfsprekend waren wij wederom goed vertegenwoordigd met een vernieuwde stand in de RAI te Amsterdam.
Lees het hele bericht
Back to top