Art of Drinks
Â
The Art of Drinks onder leiding van Albert van Beeck Calkoen
OLDENZAAL – Woensdag 18 december 2019
De Monnik Dranken (DMD) maakte onlangs bekend een nieuw live platform op drankgebied te ontwikkelen, ten faveure van de gehele Nederlandse drankenbranche. Mede door het wegvallen van de Dranken Pakket Expo kwam het realiseren van dit voornemen, dat reeds enkele jaren bestond, in een stroomversnelling terecht.
Voor dit nieuwe platform, genaamd The Art of Drinks, heeft DMD de samenwerking gezocht met Albert van Beeck Calkoen, die als partner en directeur de ontwikkeling van dit platform gestalte gaat geven.
“In Albert hebben wij de persoon gevonden die helemaal past binnen het plaatje zoals wij dat voor ogen hebben”, aldus Luuk Olde Monnikhof, commercieel directeur bij DMD. ”Met zijn jarenlange ervaring in zowel de horeca, als de spirits- en evenementen business, kunnen wij binnen de door ons gestelde tijd dit nieuwe concept uitwerken en ten uitvoer brengen. Daarnaast werken we al langere tijd met hem samen wat betreft zijn evenementen zoals het Gin Festival en de Amsterdam Cocktail Week.”
Nieuw live platform
Het streven is om eind 2020 (september/ oktober) The Art of Drinks te lanceren op een centrale locatie in Nederland waarbij de focus zal liggen op relevantie en innovatie voor alle partijen. De missie is dan ook een onafhankelijk en innovatief live drankenplatform zonder winstoogmerk te realiseren met een internationaal bereik waarbij de duurzame ontwikkeling van de Nederlandse drankenbranche centraal staat.
Middels experience marketing, trendduiding, educatie en het gecombineerde netwerk van DMD en Albert van Beeck Calkoen, ook wel bekend als Mister Cocktail, wordt beoogd een meerwaarde te creëren voor de Nederlandse drankenbranche.
“Voor mij is dit een mooie nieuwe stap in het helpen groeien van een premium drankcultuur in Nederland, waar kwaliteit en kennis van producten voorop staan”, aldus Albert. “Met mijn evenementen gericht op consumenten probeer ik ook een onafhankelijk platform neer te zetten om de bezoeker te informeren over trends en mooie merken. De overlap met de missie van DMD was dermate groot dat deze stap voor ons beiden een logische was”.
Verschillende doelgroepen
Er zal worden gestuurd op relevantie voor alle partijen zodat meerdere doelgroepen worden aangesproken. Het streven is daarom met verschillende area’s voor drankcategorieën zowel de verschillende doelgroepen als de standhouders te enthousiasmeren.
Het doel zal zijn om de slijterij/wijnhandel en de horeca op verschillende dagen te bereiken tijdens dit event. Door beide doelgroepen bij elkaar te brengen is het streven de dynamiek tussen beide doelgroepen te optimaliseren. Tevens is het streven beide doelgroepen voor te bereiden op de ontwikkelingen aangaande consumptiegedrag en trends.
The Art of Drinks
De keuze is gevallen op een aansprekende naam die een duidelijke verwijzing is naar de hedendaagse trends op drankgebied. Drank wordt steeds bewuster geconsumeerd en mensen zijn steeds meer geĂŻnteresseerd in de kunst van het maken van mooie distillaten, wijnen en bieren. Hierbij speelt beleving een cruciale rol.
De bedoeling is dat het live platform met de naam The Art of Drinks (TAOD) de faciliteiten gaat bieden om de bovenstaande doelstellingen op een goede en dynamische wijze uit te diepen. De naam The Art of Drinks dekt daarbij de lading.
Over De Monnik Dranken
Het familiebedrijf De Monnik Dranken dat sinds 1918 bestaat en in 2018 het Koninklijke predicaat kreeg is uitgegroeid tot een toonaangevende drankengroothandel en importeur van wijn en gedistilleerd. Het Oldenzaalse bedrijf importeert op exclusieve basis voor Nederland vanuit meer dan 35 landen. Het totale assortiment is breed en diep en bestaat uit circa 9.600 verschillende soorten dranken en drank aanverwante artikelen. De activiteiten van De Monnik Dranken zijn onder te verdelen in drie verschillende kernactiviteiten, namelijk: groothandel, importeur en merkenbouwer.
Over Albert van Beeck Calkoen
In 1997 startte Albert in de horeca, waar hij achtereenvolgens als afwasser, in de bediening, als bartender en als manager heeft gewerkt in 6 verschillende zaken in Utrecht. In 2002 start hij het eerste cocktailcateringbedrijf in die stad, terwijl hij techno feesten organiseert. In 2004 start hij als brand ambassador bij International Marques, waar hij onder andere Hendrick’s gin helpt introduceren en ambassador is voor Campari, Grand Marnier en Hendrick’s. Daarna werkt hij 4 jaar bij Bacardi Nederland, eerst als ambassador voor Southern Comfort, daarna voor Grey Goose en Bombay Sapphire. Sinds 2011 werkt hij voor zichzelf onder de naam Mister Cocktail en organiseert hij onder andere de Amsterdam Cocktail Week en het Gin Festival, dat in 2020 in Drinks Amsterdam zal worden omgedoopt.
Â