Door naar content

Santocci Limoncello populair op Noord-Hollandse Horecabeurs in Alkmaar

02 april 2024

Op maandag 25 en dinsdag 26 maart 2024 vond de Noord-Hollandse Horecabeurs plaats in Alkmaar. Duizenden horecaprofessionals kregen de kans om te ontdekken, te proeven én te ervaren hoe zij het komende horecaseizoen het verschil kunnen maken.

De Noord-Hollandse horecaondernemers konden genieten van een groot en divers aanbod van allerlei producten en diensten. Daaronder een mooie selectie gedistilleerde dranken uit het assortiment van De Monnik Dranken.

Bas Kolkhuis Tanke, Daan van Dijk en Dirk Schram namen uitgebreid de tijd om de bezoekers de verschillende merken gin, rum, whisky, tequila en limoncello te laten proeven en daarbij te vertellen over de meerwaarde voor de Noord-Hollandse horeca. Tijdens deze horecabeurs maakten zij ook diverse cocktails:

Cocktails

Goede cocktails spelen een essentiële rol in de horeca door de klanttevredenheid te vergroten, een hogere winstmarge te bieden en de zaak te differentiëren van concurrenten. Ze creëren een unieke beleving, waarbij het bereiden ervan een vorm van entertainment kan zijn voor de gasten.

Door cocktails aan te bieden die kunnen worden aangepast aan individuele voorkeuren, blijft de horeca flexibel en kan ze een breder publiek aanspreken. Kortom, cocktails zijn van groot belang omdat ze niet alleen zorgen voor tevreden klanten, maar ook bijdragen aan de winstgevendheid en het succes van een horecaonderneming.

Bas, Daan en Dirk vertelden de bezoekers in Alkmaar waarom de premium mixers van Franklin & Sons in combinatie met de sprits van De Monnik Dranken een perfecte basis zijn voor deze cocktails. Daarnaast maakten zij gedurende de twee dagen ook vele cocktails, zodat de horecaondernemers deze zelf konden proeven.

Santocci Limoncello

Santocci Limoncello

Naast de vele cocktails, whisky, rum en gin was er ook veel belangstelling voor de limoncello van Santocci. Deze limoncello is gemaakt volgens een oud familierecept. Het wordt al generaties lang op dezelfde manier gemaakt, zonder toevoegingen van kunstmatige smaak, geur en of kleurstoffen.

Door het gebruik van citroenschil en natuurlijke suikers wordt de juiste balans gevonden, hierdoor heeft deze Italiaanse likeur een unieke en onderscheidende smaak. Limoncello is populair over de hele wereld en wordt vaak gebruikt in cocktails, desserts en zelfs in kookrecepten om een vleugje citroenaroma toe te voegen.

Het is een symbool geworden van de zonnige, mediterrane levensstijl en wordt vaak geassocieerd met zomerse ontspanning en genieten van het goede leven.

Bedankt

Langs deze weg willen wij de organisatie Noord-Hollandse Horeca Beurs en de bezoekers hartelijk bedanken voor dit geslaagde evenement. Het waren twee zeer goed georganiseerde beursdagen waar een groot aantal ondernemers heeft kunnen kennismaken met de mooie producten van De Monnik Dranken. 

Onderscheidend vermogen

De Monnik Dranken

Onderscheidend vermogen

Naast de hiervoor genoemde spirits beschikt De Monnik Dranken over een uitgebreid portfolio gedistilleerde dranken. Deze merken zijn voor de horecaondernemer, slijterij of speciaalzaak van ideaal om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie.

Neem contact op

Neem contact op met onze Verkoop Buitendienst, zij informeren u graag over de mogelijkheden voor úw bedrijf. Bekijk alvast onze spirits pagina voor het verhaal achter onze eigen importmerken.

Wat doen wij?

De drie kernactiviteiten van De Monnik Dranken

Groothandel

Met een omvangrijk portfolio van meer dan 9600 artikelen, voorzien wij diverse klanten in heel Nederland van wijn, gedistilleerd, frisdrank, bier en overige aanverwante drankartikelen.

Merkenbouwer

Het onderscheidend vermogen en de kwaliteit van het product maken het verschil. Wij geloven in merken met een verhaal, oftewel een ‘’heritage’’.

Importeur

Wij importeren wijnen en sterke dranken uit diverse landen en continenten. Deze merken vercommercialiseren wij op de Nederlandse markt.

Back to top