Door naar content

Wolfie's en Rod Stewart stelen de show in Ziggo Dome

24 juni 2024

Op woensdagavond 12 juni 2024 trad rocklegende Rod Stewart op in de Amsterdamse Ziggo Dome. Het concert was onderdeel van de 'Live in Concert - One last Time' Tour en voorafgaand vond er een ‘meet & greet’ plaats met Rod Stewart en Wolfie’s Blended Scotch Whisky.

Rod Stewart is een beroemde Britse rockzanger en staat bekend om zijn liefde voor Schotse whisky. Uit deze liefde en bewondering is Rod’s eigen whiskymerk ontstaan; Wolfie’s Blended Scotch Whisky.

Wolfie’s Blended Scotch Whisky

Rod Stewart heeft in 2023 – in samenwerking met Duncan Frew en de Loch Lomond distilleerderij – ‘zijn’ eigen whisky op de markt gebracht.

De naam "Wolfie’s" verwijst naar Stewarts vroegere dagen met de band Faces en de branding van de whisky laat zijn verbinding met zowel Schotland als Amerika zien. De fles bevat teksten van Stewarts lied "Rhythm of My Heart," dat zelf is geïnspireerd door het traditionele Schotse lied "Loch Lomond".

Rock-’n roll met whisky

Wolfie’s Whisky is een weerspiegeling van Stewarts Schotse erfgoed en zijn rock-'n-roll levensstijl, met een blend van zowel single malt als graanwhisky's.

De whisky wordt dubbel gedistilleerd in koperen ketels en gerijpt in verkoolde Amerikaanse eiken bourbonvaten, wat resulteert in een zachte, licht geturfde blend met smaken van warme kaneel, verse vanille en gebakken appel.

Wolfie’s promotie-tour

Wolfie’s promotie-tour

Tijdens 'Live in Concert - One last Time' wordt Wolfie’s Blended Scotch Whisky natuurlijk volop gepromoot. Voorafgaand aan het concert in de Ziggo Dome konden Mitra-ondernemers en consumenten meedoen aan een win-actie met als prijs een heuse ‘meet and greet’ met Sir Rod Stewart.

Op woensdag 12 juni 2024 was het dan eindelijk ‘time to rock-’n roll & meet and greet’. Om 18:00 uur verzamelde het gezelschap zich in hotelbar Jaz in the City, naast de Ziggo Dome.

Vervolgens namen Duncan Frew en Josh McCartney van Wolfie’s het gezelschap mee naar het Ziggo Dome. Hier werden de gasten verwelkomd in de Wolfie-kamer, waar men onder het genot van een cocktail geïnformeerd werd over de meet and greet.

Wolfie’s promotie-tour

Op de foto met Rod Stewart

Om 18.30 uur gaf Rod het signaal dat hij er klaar voor was. De gasten verzamelden zich in een ruimte naast zijn kleedkamer, waarna ze in groepjes met hem op de foto mochten.

Voor Arjan Hartkamp, Salesambassador van Wolfie’s op de Nederlandse markt, werd een uitzondering gemaakt. Rod Stewart stond erop om (alleen) samen met zijn idool op de foto te gaan.

En hoewel dit tijdens deze meet and greet eigenlijk niet was toegestaan, maakte Arjan graag een uitzondering.

Tijd voor het concert

Na deze bijzondere ontmoeting was het tijd voor Rod om zich voor te bereiden op zijn laatste concert in Nederland en werd de groep met hun VIP-tickets begeleid naar de zitplaatsen.

 

Addicted to Love

De show begon om 20.00 uur en de sfeer zat er goed in onder de 17.000 bezoekers. Rod en zijn band speelden in 2 uur tijd met 25 nummers het dak van de Ziggo dome.

Vanaf het moment dat de eerste klanken van de intro ‘I Just Can’t Get Enough’ door de zaal galmden, was het duidelijk dat Rod Stewart er helemaal klaar voor was. Daarna begon de show met ‘Addicted to Love’ wat het startsein betekende voor een onvergetelijke avond.

Hij opende de show stipt op tijd met de Robert Palmer cover ‘Addicted to Love’ en trakteerde het publiek op een onvergetelijke avond van meer dan twee uur, gevuld met 25 nummers die zijn indrukwekkende carrière overspannen.

Tijdens zijn optreden in Ziggo Dome bracht Rod Stewart een gedenkwaardig eerbetoon aan zijn verleden als frontman van The Faces, de legendarische rockband uit de jaren '70, waarin hij samen met Ronnie Wood speelde. De ode kwam krachtig tot uiting met 'Stay With Me'.

Dit nummer, oorspronkelijk uitgebracht door The Faces, zorgde voor een golf van herkenning en nostalgie onder het publiek. Met zijn karakteristieke stem en onweerstaanbare podiumprésence gaf Rod Stewart een meesterlijke vertolking van dit iconische rocknummer, dat tot op de dag van vandaag zijn tijdloze aantrekkingskracht behoudt.

Enkele hoogtepunten van de avond waren onder andere 'Forever Young', waarbij Rod's emotionele vertolking van het nummer het publiek diep raakte. Ook 'Maggie May', een klassieker uit de jaren '70 die nog altijd even fris en levendig klonk, zorgde voor een golf van enthousiasme onder de fans.

Met zijn grootste hits 'Da Ya Think I’m Sexy?' en natuurlijk 'Sailing', sloot Stewart de avond af, mogelijk voor het laatst in Nederland. Laten we hopen op een comeback; zijn stem is immers nog lang niet uitgezongen.

 

Rod Stewart bedankt Arjan Hartkamp voor zijn komst naar het Ziggo Dome

Bedankt

Afterparty

Na de show werden de VIP-gasten uitgenodigd voor een afterparty bij Belly of the Beast in Amsterdam, waar de cocktailkaart bestond uit cocktails met de Wolfie’s Blended Scotch Whisky.

Tijdens deze gezellige bijeenkomst werd er nog lang nagepraat over het concert, Rod Stewart en Wolfie's Blended Scotch Whisky.

Bedankt

Langs deze weg willen wij Rod Stewart, Duncan Frew en Josh McCartney van Wolfie’s, Ross Lawrence van Loch Lomond en de enthousiaste VIP-gasten hartelijk bedanken voor deze bijzondere en memorabele avond.

Wat doen wij?

De drie kernactiviteiten van De Monnik Dranken

Groothandel

Met een omvangrijk portfolio van meer dan 9600 artikelen, voorzien wij diverse klanten in heel Nederland van wijn, gedistilleerd, frisdrank, bier en overige aanverwante drankartikelen.

Merkenbouwer

Het onderscheidend vermogen en de kwaliteit van het product maken het verschil. Wij geloven in merken met een verhaal, oftewel een ‘’heritage’’.

Importeur

Wij importeren wijnen en sterke dranken uit diverse landen en continenten. Deze merken vercommercialiseren wij op de Nederlandse markt.

Back to top