Vriendenavond De Boeskool is Lös in Experience Centre De Monnik Dranken
In aanloop naar de 53e editie van het Oldenzaalse zomerfeest De Boeskool is Lös, vond op woensdagavond 21 mei 2025 de jaarlijkse vriendenavond plaats. Deze avond â die tevens een sponsoravond is â vond plaats in het Experience Centre van De Monnik Dranken.
Officiële aftrap van het Boeskool-jaar
De vriendenavond geldt al jaren als de officiële aftrap van het Boeskool-jaar. Organisatoren, sponsoren, ondernemers en betrokken inwoners (de Vrienden van de Boeskool) komen samen om vooruit te blikken op het grootste culturele evenement van Oldenzaal en omgeving.
Dit jaar was de bijeenkomst extra bijzonder: het Experience Centre van De Monnik Dranken vormde het decor voor deze avond, die volledig in het teken stond van verbinding en maatschappelijke betrokkenheid.
Na het welkomstwoord van Rob van der Aa, voorzitter van De Boeskool is Lös, heette Bastian Nijhuis de gasten namens De Monnik Dranken van harte welkom.
Programma met inhoud en inspiratie
De avond kende een boeiend programma. In het auditorium presenteerde Ton Meupelenberg namens de organisatie de line-up van artiesten voor de komende editie van De Boeskool is Lös. Vervolgens gaf spreker Kees Hendriksen van Badstuber een inspirerende lezing met de titel âDe kracht van jouw verhaal: De wereld verlangt naar Oldenzaalâ. Zijn verhaal sloot naadloos aan op de sfeer en kernwaarden van het festival: echtheid, enthousiasme en trots op de regio.
Een ander vast onderdeel van de vriendenavond was de veiling van sponsormogelijkheden rondom de festivalavonden. Onder leiding van Gerrit Seiger werden de donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond geveild, terwijl de dinsdag- en woensdagavond werden verloot onder de aanwezige sponsoren.
Bedrijven krijgen hiermee de kans om hun logo zichtbaar te maken onder de honderden professionele fotoâs die tijdens het festival via social media gedeeld worden â een mooie manier om bij te dragen aan de zichtbaarheid Ă©n de continuĂŻteit van het evenement.
Op naar de 53e editie
De 53e editie van De Boeskool is Lös vindt dit jaar plaats van dinsdag 12 tot en met zondag 17 augustus 2025. Zes dagen lang wordt Oldenzaal omgetoverd tot een bruisend festivalterrein vol muziek, straattheater, kinderactiviteiten en culinaire verrassingen.
Met een breed draagvlak onder inwoners Ă©n ondernemers, is De Boeskool is Lös uitgegroeid tot één van de grootste publiekstrekkers van Overijssel. De Monnik Dranken blijft zich hier graag voor inzetten â als sponsor, als buur en als trotse Oldenzaalse onderneming.
Maatschappelijke betrokkenheid
Meer weten over de maatschappelijke betrokkenheid van De Monnik Dranken? Lees verder op onze pagina:
Samen zorgen voor een betere wereld
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Onze duurzame initiatieven
De Monnik Dranken is zich bewust van de impact die het als drankengroothandel heeft op mens en omgeving. Het is belangrijk dat we de aarde niet uitputten en ook voor toekomstige generaties een leefbare planeet achterlaten.

Buitenlandse partners
Onder onze buitenlandse partners is een groot aantal bedrijven zich zeer bewust van de invloed die zij hebben op de leefomgeving. Zij doen er alles aan om de ecologische footprint zo klein mogelijk te houden.
Lees meer over de initiatieven van onze buitenlandse partners

Lokale initiatieven
De Monnik Dranken is actief betrokken bij een aantal (educatieve) lokale maatschappelijke initiatieven. Denk daarbij aan OT&L, IKBINDR en de jaarlijks terugkerende Truck Run. Daarnaast staat veiligheid, ontwikkeling en educatie van onze medewerkers centraal in ons personeelsbeleid.
Wat doen wij?
De drie kernactiviteiten van De Monnik Dranken

Groothandel
Met een omvangrijk portfolio van meer dan 9600 artikelen, voorzien wij diverse klanten in heel Nederland van wijn, gedistilleerd, frisdrank, bier en overige aanverwante drankartikelen.

Merkenbouwer
Het onderscheidend vermogen en de kwaliteit van het product maken het verschil. Wij geloven in merken met een verhaal, oftewel een ââheritageââ.

Importeur
Wij importeren wijnen en sterke dranken uit diverse landen en continenten. Deze merken vercommercialiseren wij op de Nederlandse markt.
Wat doen wij?