Door naar content

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Voor De Monnik Dranken is 'duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen' een onlosmakelijk deel van ons bestaan. We blijven actief in het verduurzamen van onze bedrijfsvoering en zijn daarnaast betrokken bij de wereld om ons heen.

MVO

Ons MVO-beleid bestaat uit 3 pijlers; 'onze duurzame initiatieven', 'buitenlandse partners' en 'lokale initiatieven'. 

Samen zorgen voor een betere wereld

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Onze duurzame initiatieven

De Monnik Dranken is zich bewust van de impact die het als drankengroothandel heeft op mens en omgeving. Het is belangrijk dat we de aarde niet uitputten en ook voor toekomstige generaties een leefbare planeet achterlaten.

Buitenlandse partners

Onder onze buitenlandse partners is een groot aantal bedrijven zich zeer bewust van de invloed die zij hebben op de leefomgeving. Zij doen er alles aan om de ecologische footprint zo klein mogelijk te houden.

Lokale initiatieven

De Monnik Dranken is actief betrokken bij een aantal (educatieve) lokale maatschappelijke initiatieven. Denk daarbij aan OT&L, IKBINDR en de jaarlijks terugkerende Truck Run. Daarnaast staat veiligheid, ontwikkeling en educatie van onze medewerkers centraal in ons personeelsbeleid.

Wine in Moderation - De Monnik Dranken

Wine in Moderation

Over de hele wereld wordt erkend dat het consumeren van alcoholische dranken niet zonder risico’s is, dit geldt ook voor wijn. Overmatig alcoholgebruik is schadelijk voor de gezondheid, net zoals te veel suiker, vet of onvoldoende lichaamsbeweging dat is. Ondanks de risico's heeft het drinken van wijn ook positieve aspecten. Daarom is het belangrijk dat wijndrinkers begrijpen wat verantwoorde wijnconsumptie inhoudt.

Om dit te bevorderen is Wine in Moderation ontwikkeld, een internationaal initiatief dat lokaal wordt ondersteund in verschillende landen.

Door deel te nemen aan Wine in Moderation.eu kan Nederland profiteren van de internationale kennis over verantwoorde wijnconsumptie.

Our story

Wie zijn wij?

Het verhaal achter ons koninklijke familiebedrijf

Met inmiddels de 3e en 4e generatie aan het roer is ons familiebedrijf uitgegroeid tot een toonaangevende koninklijke organisatie. Er zijn circa honderd medewerkers werkzaam in ons bedrijf, het assortiment telt meer dan 9600 soorten drank en aanverwante artikelen.
Hans Olde Monnikhof

Wat doen wij?

De drie kernactiviteiten van De Monnik Dranken

Groothandel

Met een omvangrijk portfolio van meer dan 9600 artikelen, voorzien wij diverse klanten in heel Nederland van wijn, gedistilleerd, frisdrank, bier en overige aanverwante drankartikelen.

Merkenbouwer

Het onderscheidend vermogen en de kwaliteit van het product maken het verschil. Wij geloven in merken met een verhaal, oftewel een ‘’heritage’’.

Importeur

Wij importeren wijnen en sterke dranken uit diverse landen en continenten. Deze merken vercommercialiseren wij op de Nederlandse markt.

Back to top